Gyakorolj!
Információforrások
Matuz Éva: Kinek a nevéhez fűződik?
Rövid párosító feladat az információközvetítés történetéből felső tagozatosoknak.
Pozsa Réka: Nem nyomtatott dokumentumok
Csoportosító feladat a nem hagyományos dokumentumtípusok felismerésének gyakorlására. Alsó és felső tagozatosoknak ajánlott.
Egyszerű csoportosító feladat a szépirodalmi és az ismeretközlő művek szétválogatására. Alsó tagozatra ajánlott, de felső tagozaton is hasznos lehet.
Kézikönyvek
Simonné Lőcsei Mónika: Kézikönyvek csoportosítása.Egyszerű csoportosítós feladat könyvcímeket kell szétválogatni kézikönyvtípusok szerint (lexikon, enciklopédia, egynyelvű és kétnyelvű szótár). Alsó tagozatra ajánlott, de felső tagozaton is hasznos lehet.
Szótárak
Csoportosítós játék az értelmező, az idegen szavak és a
szinonimaszótár használati szituációról. Funkcionális megközelítés.
Gyakorlatközpontú.
Bogyó Katalin, Cs.: Mit is jelentenek?
Az értelmező szótár használatát igénylő egyszerű feleletválasztós
feladat. Mivel a keresendő szavak egyszerűek alsó tagozatban ajánljuk.
Könyvtártípusok
Csoportosítós játék négy könyvtártípus használati szituációról.
Iskolai könyvtár
Szöveg nélküli vidám videómontázs egy általános iskolai könyvtárról. A videón megfigyelhetők a könyvtár terei, gyűjteményének összetétele és néhány szolgáltatás.
Galamb könyvtár klip. Makó, Galamb József Mezőgazdasági Szakképző Iskola Könyvtár, 3:11 perc,
A videón rappelő diákok mutatják be a szakképző iskola
könyvtárának funkcióit, gyűjteményét. A videó célja, hogy felhívják a
figyelmet az új könyvek szükségességére. Tanulásra motivál.
A gyűjtemény elrendezése, raktári rend, betűrend
Sorrendező feladat. A legkülönbözőbb szavakat kell betűrendbe
sorolni. A játék versenyként is játszható.
Betűrend ékezetes és ékezet nélküli betűk.
Sorrendező feladat: az ékezetes és az ékezet nélküli betűkre. A
játék versenyként is játszható.